понеділок, 8 червня 2015 р.

Розстановка пріоритетів


Ви ймовірно з знайомі з ідеєю розстановки пріоритетів. Ви дивитеся на свій список справ, проектів або завдань і сортуєте їх у порядку від найбільш важливих до менш значущим. Потім ви фокусируете увагу на найважливіших завданнях, перш ніж приступити до менш значущим. Тут немає нічого дивного...

Але припустимо, новий пріоритет приходить у ваше життя, і він вимагає великої інвестиції часу. Може бути, ви хочете почати займатися програмою фізичних вправ, присвячуючи цьому кілька годин на тиждень. Ви відчуваєте, що у вас немає вільного часу для того, щоб вставити тренування в ваш графік. У будь-якому випадку, ідея вільного часу трохи дурна. Ви завжди використовуєте час для чогось, навіть якщо це розваги чи відпочинок.

Тому, єдиний спосіб додати щось нове у ваше життя - це видалити щось старе. Ви вже наповнили 24 години звичними діями, будь це сон або робота, відпочинок або навіть ліньки. Ви не можете просто вставити туди додаткову годину і створити 25 годинний день. 

Проблема виникає тоді коли ви ривком намагаєтеся впихнути в добу цей 25 годину. Насправді його доведеться запозичити в іншому місці. В основному люди не вибирають де вони візьмуть цю годину насправді. Вони можуть присвоїти йому час, але вони не будуть свідомо думати про те, що було зміщено з цього відрізка часу. Це може призвести до почуття засмучення, або перевантаженості без жодної видимої причини, яке часто призводить до прокрастинації. Можливо, дії від яких довелося відмовитися були більш важливими.

Ідея встановлення послідовності означає, що ви свідомо і навмисно вибираєте від чого доведеться відмовитися всякий раз, коли ви починаєте займатися чимось новим. Якщо ви хочете додати 30 хвилин для тренувань щодня, то звідки ви їх візьмете? Звідки вони можуть бути взяті: сон, час з сім'єю, бездельнічество, розваги, роздуми?В ідеалі, коли ви додаєте новий пріоритет у ваше життя, вам необхідно видалити найменш значимий. Так само, як ви робите список того що є найбільш важливим, ви можете зробити список того що менш значуще для вас. Зверніть увагу на ці не надто важливі речі, які ви робите кожен день. Як їх можна замінити найбільш важливими? Чи можна замінити перегляд телевізора читанням книги? Чи можна відмовитися від веб-серфінгу на користь роздумів?

Іноді розстановка пріоритетів є досить складним завданням. Після того як ви досягли гарної збалансованої життя, а потім захотіли почати новий великий проект, вам може бути непросто запозичити час у інших дій, тому що в даний момент все може здаватися важливим. У мене була така проблема, коли я почав писати книгу. Це великий проект, і в даний час я інвестую в нього близько 40 годин на тиждень. Сорок годин я повинен витісняти щось заради книги щотижня - це величезна кількість часу. На початку я наївно спробував впихнути цей час в мій щільний графік, без свідомого прийняття рішення про те, що мені доведеться розвантажити для цього 40 годин. Я втратив близько 10 годин, намагаючись стиснути 70 годин активності в ці 40. Очевидно це працювало не дуже добре. Я свідомо виділив 30 годин, розуміючи, що потрібні жорсткі заходи. Деякий час було запозичено у сну, деякий від того що я проводив з родиною, але більшість від іншої робочої діяльності. Я повинен був почати відмовлятися від великої кількості ділових пропозицій, які я зазвичай приймав. Я повинен був почати говорити «ні» набагато частіше. Зараз, практично щотижня я повинен відмовитися від двох або трьох привабливих ділових пропозицій. У короткостроковій перспективі прийняти ці пропозиції буде більш вигідним, але в довгостроковій перспективі я б ніколи не закінчив свою книгу якби говорив «так» надто часто. Зрештою, проект з книгою більш важливий ніж загальна сума всіх цих невеликих проектів, хоч це і виглядає заманливо.

Для того щоб вирішити, що для вас важливо, а що ні може знадобитися трохи ретельного аналізу. Наприклад, ви в даний час працюєте на повну ставку і вирішуєте почати свій власний бізнес. Багато людей будуть намагатися почати свій бізнес в ... хм ... вільний час, зберігаючи при цьому повний робочий день. І для деяких людей це спрацює. Вільного часу дійсно не існує, так що ж витісняється? Часто цей час на сім'ю, вільний час, або час тренувань. Отже, якщо ви витрачаєте на ваш новий бізнес 2 години в день, то ви не тільки збільшуєте своє загальне робочий час на 2 години, але ви так само зменшуєте ваш час відпочинку на 2 години. Це часто псує життєвий баланс і може призвести до психічної та емоційної пригніченості. Я зізнаюся, що часом відчував це почуття. Альтернативний спосіб вирішити цю проблему полягає в тому, щоб взяти час для вашого нового бізнесу з поточного робочого дня. Залежно від доступних варіантів: ви можете зменшити час роботи і перейти на неповний робочий день, звільнитися і повністю займатися вашим новим бізнесом, використовувати відпускні та лікарняні дні, щоб мати додатковий день щотижня, або використовувати невеликі проміжки часу протягом звичайного робочого дня для створення нового бізнесу і т.д. Очевидно, що деякі з цих варіантів будуть витісняти певний дохід, але для більшості людей це краще ніж просто витіснити занадто багато вільного часу.

Переклад з англійської  статті Стіва Павліни Setting Posteriorities

Немає коментарів:

Дописати коментар