четвер, 9 липня 2015 р.

Технологія 4 «П» в time management


Щоб ефективно управляти своїм часом, потрібно застосовувати технологію чотирьох «П». Вона описує чотири наріжних «каменя», які необхідні для досягнення своїх цілей: Постулат, Планування, Виробництво та Продукт.

1-й «камінь» - Постулат
У нашій концепції управління часом людина спочатку визначає, чого він хоче досягти, визначає свої бажання і життєві цілі - це і є постулат. Постулат - це ідея про майбутнє, що не вимагає доказу. Якщо я, наприклад, кажу, що я 1 січня 2013 буду мільйонером, то це не потребує доведення зараз. Я буду мільйонером. У мене буде великий п'ятиповерховий будинок. Не потрібно доводити, потрібно просто заявити. Постулат відповідає на запитання: «Яким я буду в майбутньому? Які свої мрії я реалізую? »

Побачити своє майбутнє складно. Для багатьох це - велика проблема. Але це можливо. Потрібно просто прислухатися до себе.


Перша помилка, яку можна зробити на етапі постулату - поставити перед собою «не своє» мету. Буває так: є мета, ви до неї йдете, трудіться в поті чола, а потім, коли ви її досягли - отримали лише розчарування. Що це означає? Що проблема була в постулаті. Ви прийняли рішення, але до кінця не зрозуміли, навіщо вам це потрібно. Це була не своя мета, а нав'язана ззовні - батьками, друзями, суспільством. Ви не отримаєте задоволення, коли досягнете такої мети.

Друга помилка: мета не відповідає вашим силам. Те, що дістається занадто легко, не приносить нам задоволення. Якщо ж мета занадто складна, то поки ви до неї «доповзете», у вас просто не буде сил радіти. Мета повинна бути з викликом, але посильної.

2-й «камінь» - Планування
Планування - це визначення конкретних кроків на шляху до мети. Що потрібно зробити для того, щоб отримати бажане? Кроки розписуються в часі, вони розписуються послідовно. Це те, що прив'язує постулат до реальності. Якщо будуть проблеми з плануванням, ви ризикуєте отримати не той результат, який очікуєте.
Але всі плани виявляться прожектерством, якщо у нас не буде третього «каменя».

3-й «камінь» - Виробництво
Після того як ви склали плани, не можна зупинятися. Потрібно втілити їх у життя. Потрібно «призвести» конкретні дії, зробити, виконати те, що ви повинні, відповідно до вашим планом.

Я спеціально пішла від слова «робити». Причина в тому, що люди сприймають це слово по-різному. Багато хто вважає, що думати - це теж робити. Ні, виробництво - це результативна дія. Виробляти - значить спрямовувати свої зусилля на здійснення того, що заплановано. Виконати, зробити, створити це. Практика є критерієм істини. Якщо людина хоче - він робить. Якщо людина не хоче, він шукає причину. Судіть про себе не за словами, а за справами.

Якщо ми спрямовуємо зусилля на виробництво, ми отримуємо четвертий камінь.

4-й «камінь» - Продукт
Продукт - це відповідь на питання «Що я отримав?» Продукт завжди можна побачити - чи він є, або його немає. Тому дуже складно себе обдурити, створити ілюзію, сказати: «Ось мені здається, що я це отримав».

Протягом дня, місяця, року ви виробляєте те, що повинні зробити, виконуєте завдання зі свого плану, а ввечері (в кінці місяця або року) оцінюєте, що ви справили. Ви оцінюєте продукт, і на підставі цього можете робити якісь коригування. Ви можете внести якісь зміни в план або змінити процес виробництва, тобто замінити спосіб виконання завдань на більш ефективний. Також ви можете змінити і свої постулати.
Як виміряти нематеріальний продукт - щастя, любов, повагу? У мене є техніка під назвою «рамка результатів». Вона передбачає відповіді на чотири питання: Що я хочу? Як я можу це отримати? Що мені може завадити? І як я дізнаюся, що я цього досяг? Якщо мета нематеріальна, почніть з четвертого питання. Як ви дізнаєтеся, що мета досягнута?

І тут ви починаєте називати конкретні критерії, відчутні матеріальні прояви нематеріальної мети. Якщо людина не може назвати ці критерії, якщо він говорить «Я просто це відчую» - він у пастці. Це гра «Піди туди, не знаю куди, принеси те, не знаю що».

Треба частіше самому собі ставити уточнюючі питання. Перш ніж планувати і оцінювати продукт, запитайте себе: «Як я дізнаюся, що я цього досяг?».

Немає коментарів:

Дописати коментар