пʼятниця, 11 вересня 2015 р.

Тайм-менеджмент. Cпостереження студента.


Кожна людина на Землі хоче домогтися успіху, але у більшості це не виходить. Більшість не розуміє різницю між процесом і результатом. Інші люди, в теж час, стають професіоналами і досягають результатів. Для того, щоб досягти бажаних результатів у певній галузі, потрібно витрачати на це по 8 годин на добу. Це приблизно 5 років з режимом роботи 56 годин на тиждень. Вражає, чи не так? Виникає питання, як розпланувати свій день найкращим чином, щоб робота приносила результат і була продуктивною. Відповідь проста - освоїти тайм-менеджмент. Я для себе визначив, що тайм-менеджмент - спосіб життя людини, а головний принцип - бути залученим у процес.

Всі мої спостереження і знання я згрупував в прості поради. Чому саме поради? Бо саме поради відображають досвід окремо взятої людини і їх не треба сприймати, як «керівництво до дії».

Порада 1. Постав мету
Навіщо ти хочеш навчитися тайм-менеджменту? Швидше за все, щоб досягти результату. У такому випадку у тебе повинна бути мета. Адже, якщо немає мети - немає сенсу жити. Ось вам один надихаюча історія, про мільйонера, якого попросили виступити з промовою «Як досягти успіху в житті» перед випускниками Єльського університету. Він вийшов на сцену і каже: «Випускники, я закінчував цей університет дуже давно і з тих пір тут багато що змінилося. Зараз у багатьох з вас є машина, у вас забезпечена родина, у вас є все для хорошого життя. Коли я прийшов у цей університет у мене не було нічого, коли я закінчував у мене також не було нічого, але в мене була тільки одна річ, якої я не бачу ні в одного з вас - мета. Саме вона допомогла добитися успіху! А у вас я ні в кого її не побачив. І так ... в кінці мене попросили сказати вам що-небудь хороше: удачі, хлопці, життя - цікава штука!». Потім він розвернувся і пішов. У залі була тиша, кожен сидів зі своїми думками. Після його промови всі випускники вирішили написати свої цілі. Через 25 років помітили, що випускники того року стали набагато успішніше, ніж випускники інших років.

Порада 2. Приймай правильні рішення
Тайм-менеджмент - вміння приймати правильні рішення в правильний час. Рішення - це процес, а не результат. Хороші рішення можуть приводити до поганих результатів. Погані рішення можуть призводити до гарних результатів. Хороше рішення всього-навсього підвищує ймовірність гарного результату, але ніколи не гарантує його. Коносуке Мацусіта, японський бізнесмен, сказав, що найкращий момент для ухвалення рішення - зараз. Для досягнення певних результатів важливо пам'ятати про три фактори: правильний час, правильне місце, правильний чоловік.

Порада 3. Роби усвідомлений вибір
98% людей на Землі живуть не своїм життям, вони щодня роблять не усвідомлений вибір. Для 2% людей життя занадто коротке, щоб витрачати її на даремні речі. До усвідомленості своїх дій йдуть роками, але почати необхідно з питання: «Навіщо я це роблю?». Наприклад, «Навіщо я встаю в 6:00 ранку і їду на нецікаву роботу?». Людина за день здійснює близько 5000 виборів, тому важливо виключати найгірше з усіх альтернативних рішень, щоб проживати життя більш усвідомлено. На жаль, в нашій країні люди розучилися усвідомлено приймати рішення. Чому? У СРСР людям не давали права вибору: йшли в певний дитячий садок, потім у школу поруч з будинком, вступали до університету не розуміючи ким будуть через 5 років, а після потрапляли під розподіл на роботу. І все, твоє життя - рішення кого завгодно, тільки не твоє.

Порада 4. Постійно вчися
Будь по життю в позиції учня, а не вчителя. Будь голодним до знань і сумнівається до наявних! У Росії люди, які закінчили університет, чомусь вважають, що вони спіткали всі таємниці на Землі і вчитися далі не треба. Варто пам'ятати: якщо людина не використовує який-небудь орган в організмі - він атрофується. Постійно давайте навантаження своєму мозку: читайте в день по 10 сторінок, вчіть по 10 іноземних слів. Рекомендую прочитати книгу Дена Міллмена «Шлях мирного війна» або подивитися фільм «Мирний воїн». Головна ідея книги: живи сьогодні, живи тут, живи в цей момент.

Порада 5. Дій чужими руками
Лі Яккока, американський менеджер, сказав, що стати великим менеджером можна тільки діючи чужими руками. Наведу приклад з життя. Всі студенти кілька разів на рік здають сесію. Тут ти за короткий проміжок часу повинен освоїти матеріал і пояснити його на іспиті. Замість того, щоб читати 6:00 книгу викладача, краще підійти до нього і поговорити на цю тему. Всі свої думки, викладені в книзі, він вам розповість за 30 хвилин. Важливо пам'ятати, що люди не порадять подивитися поганий фільм або іншим огидним книгу. У 21-му столітті необхідно отримувати і обробляти інформацію як можна в стислому варіанті за короткий проміжок часу.

Порада 6. Більше - практики, менше - теорії
Читання - дуже корисний навик для людини, але не треба думати, що якщо ти прочитаєш всі книги з певної тематики, ти станеш гуру. Це не так! Важливо розуміти, яку практичну користь для тебе містить книга, щоб після прочитання можна було це використовувати на практиці. Не дарма на Заході кажуть, що краще зробити і пошкодувати, ніж не зробити і жаліти все життя. Рекомендую прочитати книгу з управління своїм часом - «Getting things done». Вона допоможе структурувати і систематизувати вашу повсякденне життя.

Порада 7. Використовуй свій телефон
У майстра завжди повинні знаходитися під рукою інструменти. У гуру тайм-менеджменту свій інструмент - смартфон. Пам'ятай, що телефон повинен оптимізувати час, а не віднімати. Я давно відмовився від використання органайзера, записної книжки, щоденника. У столітті високих технологій необхідно використовувати ресурси, які нам дають програмісти.

Немає коментарів:

Дописати коментар