З якого віку можна освоювати тайм-менеджмент? Із цього запитання пропоную почати цікаву і корисну тему - тайм-менеджмент для дітей. Тайм-менеджмент допоможе вам і вашому чаду навести порядок в дитячій, налагодити стосунки з часом і навіть вибрати майбутню професію. Ну а почнемо, мабуть, з освоєння часу. Як діти сприймають час, що вони і про нього думають і як правильно пояснити дитині, що це таке
Три роки
У віці до 3-х років для дитини часу як такого не існує. Ви уявляєте, як це здорово! Його просто немає: не треба нікуди поспішати, турбуватися про те, щоб встигнути поїсти або пограти. Але все-таки час нікуди не зник, правда Для дитини до 3-х років час - це низка послідовних подій. Тому, говорячи про часу в цьому віці, ми можемо лише пояснити малюкові, що щось відбувається «спочатку» і «потім», «до» і «після», а також відбудеться «скоро». Важливо показувати дитині послідовність на конкретних прикладах регулярно, щодня. Найшвидше дитина запам'ятовує саме низку подій - що за чим слідує.
Як це виглядає на практиці? Ви коментуєте ваші спільні дії вголос, а також описуєте все, що відбувається навколо: «Ми збираємося на прогулянку: спочатку ми одягаємо колготки, потім - светр». Через деякий час можна підключати до активної участі вашого малюка: «Вгадай, що ми зробимо спочатку», «Що ми одягнемо в останню чергу». Дитина із задоволенням буде намагатися вгадати правильну послідовність дій.
Потім можна приступати до прив'язки певних дій і подій до часу доби і дням. Так у дитини формуються поняття: «ранок, день, вечір» і «вчора, сьогодні, завтра». Проговорюйте вголос, що ви робите вранці, вдень і ввечері. Запропонуйте дитині визначити по картинках, який час доби зображено. Потім, більш складне завдання - розставити картинки у правильній послідовності один за одним. Купіть в інтернет-магазині іграшок розвиваючі книги, що відповідають віку дитини - там ви знайдете безліч прикладів на цю тему.
Чотири роки
До чотирьох років дитині доступні поняття про пори року, про те, що бувають будні - коли мама з татом йдуть на роботу, а малюки - в садок і вихідні, коли вся сім'я відпочиває. В 4 роки краще освоювати ілюстрації з розвиваючих книг про пори року, вгадувати, що зображено на зображенні: весна, літо, осінь чи зима. І зворотна ситуація: ви називаєте пору року, а дитина знаходить на малюнку або називає по пам'яті характерні ознаки різних сезонів.
П'ять років
Дитині вже 5 років або ось-ось стукне. Ось тепер пора освоювати календар! Ви не уявляєте собі, наскільки захоплюючим може бути це заняття! Зараз у книжкових магазинах очі просто розбігаються від розмаїття дитячих календарів! Виберіть разом з дитиною той, який йому сподобається. І разом вивчайте: пори року, місяці, дні тижня. Візьміть календар, де на одному аркуші зображені всі місяці і відзначте значущі події стікерами або просто намалюйте значки - зірочки різних кольорів, сонечка - нехай дитина сама скаже, з чим асоціюється у нього Новий рік, день народження і чарівне слово «канікули», які стануть справжніми ще тільки в школі.
Години та хвилини - як розповісти про них дитині
Розуміти годинник, виділяти з доби годинник, а з годинника хвилини - для дитини справа досить складна, але в той же час цікава. І щоб дитина правильно могла орієнтуватися в часі важливо в доступній формі навчити його цьому мистецтву. Йдемо від простого до складного. Можна використовувати пірамідку (або багатошарову матрьошку): найбільше коло - це рік, який складається з місяців (скільки їх, які ти можеш назвати, який місяць зараз?). Місяці складаються з тижнів: 4 тижні в одному місяці. Тижні складаються з днів - 7 днів в одному тижні, які ти пам'ятаєш? Цілий день - 24 години, або доба. 12:00 триває день і 12 годин - ніч. Годинники складаються з хвилин, в одному їх цілих 60. Ось ми і дісталися до вершини піраміди! Наш час можна дізнатися по годинах - покажіть дитині наручні або настінні годинники або запропонуйте зробити годинник разом. Дійсно, можна зробити годинник з картону, а можна купити готові, з о знімними стрілками.
Перші години для вивчення часу краще зробити без хвилинної стрілки, залишивши тільки годинну. Так дитина навчиться визначати приблизний час, спираючись на засвоєні раніше «до» і «після». Так, можна дізнатися, що годинник показує рівно п'ять. Або «трохи менше п'яти», «трохи після трьох», «посередині між 4 і 5 - тут можна ввести поняття« півгодини» і «він на п'яту», «тридцять хвилин після чотирьох», «4 години 30 хвилин». Ця послідовність знову ж таки від простого до складного, не потрібно намагатися освоїти її за один раз. Дочекайтеся, поки дитина буде впевнено орієнтуватися в цілих годинах, потім переходите в наступного етапу. Освоївши півгодини, можна додати хвилинну стрілку і розповісти про її призначення: ця стрілка довша, вона рахує хвилини. Якщо хвилини не даються вашій дитині - не турбуйтеся, більшість першокласників теж не вміють визначати час з точністю до хвилин.
Немає коментарів:
Дописати коментар