субота, 6 червня 2015 р.

Як позбутися від звички відкладати все на потім?


Звичка відкладати справи на потім, зволікання, - це складний тип поведінки, який в різного ступеня властивий кожному з нас. Для когось це лише незначна проблема, а для когось - джерело постійного стресу і тривог. Перемогти «відкладання» за допомогою особистого тайм-менеджменту практично неможливо, так як ці поняття лише віддалено пов'язані між собою. Той, хто постійно відкладає справи на потім, звичайно в точності знає, що він повинен робити в кожен конкретний момент - але не робить, і цьому не допоможе навіть самий детально складений план дій.

Передумови проблеми


Людина, яка постійно все відкладає на потім, зволікає приступати до виконання чого б то не було, зазвичай надзвичайно оптимістичний щодо того, чи зможе він виконати завдання у встановлений термін. Він перебуває в стані розслаблюючій впевненості в тому, що все під контролем і немає необхідності починати прямо зараз. Наприклад, якщо за всіма прикидками завдання можна виконати за п'ять днів, у розпорядженні є п'ятнадцять - море часу і нема чого починати негайно. Час іде, людина насолоджується помилковим відчуттям спокою та безпеки. Але в певний момент, коли уявна риса «початку роботи» пересічена, до нього раптом приходить пізніше усвідомлення - «О ні! Я не встигну! Я втратив контроль над ситуацією!»


З цього моменту вся енергія спрямована на виконання завдання, робота потроху починає робитися - і від однієї такої ситуації до іншої, він набуває стійку впевненість, що він добре працює тільки в критичній ситуації. По суті справи, ви просувається вперед тільки тому, що у вас немає іншого виходу і вас притиснули до стінки - але, незважаючи на просування, ви втратили свободу.

Ледве здавши виконану-таки роботу в строк, людина напевно отримує свою нагороду. У такий момент вона, найчастіше, відчуває змішані почуття: гордість від того, що вам вдалося вкластися в термін; затаєне презирство до замовника, який все одно не помітить того, що робота зроблена наспіх і з недоліками; провину за те, що отримав, по суті, незаслужену нагороду. Але реальний підсумок цього в іншому: позитивний результат негативної поведінки. Думаючи «так я ще й непогано заробив на цьому ні дивлячись ні на що! ...», Така людина буде тепер застосовувати такий стиль ведення своїх справ знову і знову.

Позитивний результат відкладання на потім, зволікання - ось те, що найбільшою мірою підштовхує людину продовжити таку лінію у своїй поведінці.

Інші передумови проблеми


1. Відсутність впевненості в собі
Це одне з найпоширеніших у розладів, так само як і відсутність самоповаги. Така людина може стверджувати що може працювати швидко і продуктивно, при цьому твердо знаючи, що не здатний або не зможе досягти заявленого рівня.

2. «Я дуже зайнятий»
Відкладання на потім часто може використовуватися як спроба створити видимість того, наскільки людина зайнята. «Їжаку зрозуміло, що я не зможу зробити це і ось це, тому що в мене купа важливих і відповідальних справ». Ця тактика часто використовується для виправдання власних запізнень, невиконання якихось доручень. Найчастіше, така людина витрачає на виправдання більше часу, ніж на реальну роботу.

3. Впертість
Відкладання на потім часто відображає впертість людини, або його надмірну гордість - «не думайте, що вам вдасться тиснути на мене. Я буду робити тільки коли я буду готовий - не раніше... »

4. Маніпулювання 
Відкладання на потім може бути використано щоб контролювати поведінку інших - «Ха-ха, вони без мене навіть почати не можуть... ». Не секрет, що навмисна затримка зводить з розуму залежних від цього людей.

5. Спроба впоратися з тиском ззовні
Позбутися звички відкладати все на потім не так вже просто, оскільки такий стиль поведінки стає способом впоратися з щоденними проблемами і труднощами. Як тільки ви виліковується - на вас тут же звалюють гору нових проблем, завдань і зобов'язань. Так що не краще «затягнути» і відкласти всі справи?

6. «Сумна жертва»
Людина, що зволікає, найчастіше відчуває себе жертвою: він не розуміє причин своєї поведінки або того, чому він просто не може виконати свою роботу. Іноді йому здається, що все це мана якась і він зовсім не розуміє причин того, що відбувається.

Що ви отрамаєте, перемігши звичку відкладати на потім?


Спокій в душі, почуття впевненості та цілеспрямованості, контролю над своїм життям. У той час як відкладання на потім змушує вас почувати себе слабкою, безпорадною і непотрібним - позбавлення від цієї звички і взяття контролю у свої руки зробить вас сильним і впевненим у своїх силах професіоналом. Ви повною мірою відчуєте, наскільки ви стали більш вільні.

Чотири прості причини відкладання на потім:



1. Труднощі

Завдання здається занадто складним. Людина схильна до уникнення складних і важких у речей - він швидше віддасть перевагу їм більш легкі.

2. Тривалість
Завдання зажадає тривалих проміжків часу для свого виконання, і швидше за все такого проміжку у вас не буде, як мінімум до вихідних.

3. Брак знань
Ніхто з нас не хоче робити помилки. Так що, потрібно почекати поки навчитеся, а потім вже починати.

4. Страхи
Якщо раптом про те, що ви «облажались», зможуть дізнатися все - краще і не починати.


Просте рішення:
Змініть свій погляд на ситуацію на протилежний. Постійно говорите собі: «це не так вже й складно», «це не займе багато часу», «я знаю як це зробити або навчуся в процесі» і «всім наплювати - вони занадто зайняті своїми справами».

Чотири складних причини відкладання на потім:



Нереально завищені вимоги до результату вашої діяльності. Все має бути саме так як ви очікуєте або вважаєте правильним - включаючи дрібниці і проміжні етапи. Незалежно від того, нав'язаний чи перфекціонізм ззовні, або ви самі його завели у себе в голові - слів на його захист можна сказати набагато менше, ніж в його звинувачення:

  • Він створює дуже високий рівень невдоволення і розчарування. Не всі і не завжди виходить з першого разу так як хотілося б - перфекціонізм затопче на корені навіть цілком непоганий результат.
  • Перфекціоніст може відкладати момент початку дії, тому як заздалегідь уявляє собі скільки неприємних хвилин йому доставить споглядання що не задовольняє його результатами роботи і скільки енергії він на це витратить.
  • Людина вимотує себе постійними «повинен», «зобов'язаний», «змушений» - «я зобов'язаний отримувати тільки найвищі оцінки», «у мене має вийти з першого разу». У підсумку він приходить до точки зору «не можеш зробити добре - не роби взагалі».
  • За бажанням, щоб все було ідеально найчастіше ховаються проблеми з самооцінкою і самоповагою.

Як боротися:
  • постарайтеся переконати себе, досягнутого на даному етапі, або отриманого варіанту буде цілком достатньо
  • похваліть себе за досягнуте
  • повірте, що всіх помилок уникнути не вдасться і скажіть собі, що всі критичні помилки ви вже виправили. Зрештою, нагадайте собі про те, що всі великі письменники, художники і артисти рано чи пізно закінчують свою роботу - так що нічого страшного якщо ви теж скажете собі «стоп, зроблено», чим ви гірші?

2. Злість і невдоволення
Якщо вам неприємний клієнт або замовник, або ви просто «не зійшлися характерами», тоді ваше зволікання може бути підсвідомою спробою «звести рахунки», «провчити». При цьому ви забуваєте, що це саме ви програєте в цій ситуації - зрештою вашу роботу можуть просто не прийняти, не поставити вам позначку або просто не заплатити грошей.

Як боротися:
Нагадайте собі, що ви мучити себе своїм негативним ставленням до людей що в результаті цього постраждаєте саме ви, і спробуйте уявити собі довгострокові наслідки такого негативного поведінки. Ви ж напевно не хочете, щоб через одну людину або однієї ситуації все ваше життя пішло шкереберть?

3. Низька стресостійкість
Обставини дуже легко вибивають вас «з колії», ви впадаєте в депресію і все починає здаватися вам жахливо несправедливим. Ви починаєте постійно скаржитися, супроводжуючи ваше ниття словами «це не чесно», «чому саме я» і «це вже занадто». Коли ви себе так ведете, виглядає цілком логічним відкласти всі справи і дочекатися, поки ви прийдете в себе. Правда і наступного дня ви все ще в депресії ...

Як боротися:
Чим більше ви хочете чогось, але не можете отримати - тим більше ваше розчарування і невдоволення життям. Попросіть допомоги у кого-небудь, хто знає, як допомогти вам досягти бажаного або вирішити проблему. навчитеся втихомирювати свої бажання. Рано чи пізно, вони все одно здійсняться.

4. Самоприниження
Відбувається коли ви методично применшуєте власні здібності, знання і кожен раз сумніваєтеся в успіху. Людина, яка з дня на день принижує, незабаром навіть у разі успіху починає говорити «мені просто пощастило». І навіть за добре виконану роботу - така людина не здатна в силу удаваної скромності, прийняти похвалу або комплімент. «Ти здорово відповідав на іспиті!» - «Так перестаньте, мені просто квиток попався вдалий - я не знаю нічого взагалі-то... » Проблема самознищення в тому, що якщо займатися ним дуже довго - можна міцно повірити в те що, ти не здатний домогтися чого-небудь серйозного. Самоприниження виливається у звичку відкладати все на потім в силу того, що людина, нездатний прийняти свою ж перемогу або повірити у власний успіх - автоматично намагається стати менш успішним і більш непомітним. Блискуче виконайте важливу роботу не вчасно - і захоплень, овацій і визнання буде набагато менше.

Як боротися:
  • Потренуйтеся приймати подяку за свою роботу просто вимовляючи «спасибі».
  • З'ясуйте, чому ж вам не по собі коли ви домагаєтеся успіху. Хтось, кого ви поважаєте, змусив вас себе так відчути? Де Ви навчилися принижувати свої досягнення? Чому вас лякає успіх? Ви боїтеся опинитися в центрі уваги? Вам здається, ніби навколишні вас не приймуть, якщо раптом ви досягнете успіху?
  • Не забувайте хвалити себе за будь-які досягнення - навіть за дрібні і, здавалося б, незначні.

Внутрішній механізм «відкладання на потім»


А - пусковий подія. Це саме те, що ви відкладаєте на потім - завдання по навчанню, невиконана робота, термінове замовлення або просто нудні обов'язки.

Б - система поглядів. Це ваші «приховані» почуття щодо завдання, почуття, які керують вашою мотивацією. Якщо вони негативні, то, швидше за все, ви відкладіть виконання на потім, оскільки саме ці почуття впливають на вашу поведінку.

С - реакція. Це що, що ми фактично робимо. Вибір здійснюється дії може бути раціональним і ірраціональним. Раціональний - це «я взагалі не люблю писати, але краще я візьму себе в руки і продовжу», ірраціональний - «я ненавиджу писати, і хоча здавати вже наступного тижня - краще я почну потім, пізніше»

У реальності, всі завдання з якими ви можете зіткнутися, по суті нейтральні і самі по собі не несуть ніякої емоційного забарвлення. Вони не можуть бути «важливими» або «другорядними», «цікавими» або «нудними», «добрими» або «злими» - ці ярлики ми наклеюємо їм самі. Так що переглянете свою систему поглядів, спробуйте зрозуміти, чому ж вам не подобається майбутня завдання - і зміните свій погляд на неї.

Кроки до успіху:


  1. Визнайте, що ви занадто довго відкладаєте на потім виконання якоїсь конкретної задачі.
  2. Спробуйте усвідомити справжні причини зволікання, запишіть їх.
  3. Постарайтеся знайти заперечення на кожен пункт.
  4. Почніть виконання завдання.

Закріпимо досягнутий результат:


  • Подумайте про що-небудь одному, що ви в поточний період постійно відкладаєте на потім - і напишіть це на аркуші паперу вгорі у вигляді «я ​​відкладаю... тому що:». Це може бути що завгодно - приватне, пов'язане з навчанням або з роботою.
  • Далі, списком запишіть всі причини вашого зволікання. Це може зайняти 5-10 хвилин, тому що деякі речі не лежать на поверхні і вам доведеться покопатися в собі. Напишіть якомога більше пунктів цього списку.
  • Придумайте заперечення до кожного пункту складеного списку і запишіть навпроти нього. Чим більше переконливі ваші заперечення, тим більше шанси на перемогу.


Коли ви, розставивши все на свої місця приступите до виконання відкладати завдання, вам допоможуть кілька рекомендацій:


  • Вважайте завдання простим. Скажіть собі, наприклад: "я блискуче впорався з безліччю таких же завдань - це всього лише ще одна, не складніше попередніх».
  • Робіть маленький шматочок роботи за раз. «Сьогодні ввечері я просто перегляну список книг, пізніше я пройдуся по них детально».
  • П'ятихвилинний план. Попрацюйте над частиною завдання всього п'ять хвилин, а після переключіться на що-небудь інше, якщо захочете. Можливо, захопившись, ви й не помітите, як виконаєте значну частину роботи.
  • Рекламуйте свої плани. Наприклад, скажіть усім, що ви плануєте закінчити сьогодні ввечері - нехай турбота про свій вигляд в очах оточуючих працює на вас.
  • Візьміть хороший приклад. Якщо вам важко зосередитися на чомусь, спробуйте працювати у присутності того, кому це дається легко.
  • Змініть обстановку - якщо ви не можете працювати вдома і вас все відволікає, то знайдіть місце де ви зможете сконцентруватися.
  • Спробуйте скласти план на завтрашній день і розставити пріоритети, прив'яжіть заплановані події до конкретного часу протягом дня.
  • Будьте готові до того, що ви знову впадете в зневіру, втративши віру в успіх. Не думайте, що ви ідеальні і у вас все повинно вийти. Якщо вийде так, що ваш план не спрацює - прийміть невдачу і почніть спочатку.

Звичка відкладати все на потім має тенденцію до самозміцнення -Кожному зволікання у виконанні завдання тільки підсилює ваше негативне до неї ставлення. Щоразу, відкладаючи на потім те, що вам не подобається, ви:

  1. Зміцнюєте вашу звичку до «неделание»;
  2. Звикаєте уникати проблем замість того, щоб вирішувати їх; 
  3. Втрачаєте можливість примножити ваші знання та навички;
  4. Підсилюєте ваші страхи.

Зустрічаючи проблеми лицем до лиця і знайшовши вміння успішно вирішувати завдання без зволікання, ви придбаєте позитивний настрій і спрагу діяльності, тоді як бездіяльність тільки підсилює ваші негативні емоції. Візьмемо, наприклад, математику, чи ще якийсь предмет який ви не любили - поки ви не придбали навичок, у вас нічого не виходило, і ви напевно задавали собі питання «? Ну навіщо мені це треба» А якщо ще й іспит на носі, на якому ви повинні відповісти на «відмінно» - і тоді вам вся ця ситуація починає здається жахливо несправедливою, ви починаєте думати «це занадто складно для мене», «викладач погано пояснює» і т.д. Правда ж у тому, що вам потрібно було просто почати вчити цей предмет - і з кожним днем ​​ви починали б почувати себе впевненіше.


Часто зустрічаються виверти, заважають приступити до дії:

  • «Маньяна» (людина ~ ана (ісп.) - Завтра). «Я зроблю це завтра»;
  • Умовна «маньяна». «Я зроблю це завтра, якщо... »;
  • «Стрибуха-бабка». «Спочатку я як слід повеселюся в своє задоволення»;
  • «Втеча». «Мені потрібно піти розвіятися»;
  • Імпульсивність. «Моя проблема вирішиться, коли я зміню рід занять, або знайду іншу роботу, або... »
  • Музика і читання. «Я спочатку трохи розслабляючись, а потім почну»
  • Благання про порятунок. «Боже, нехай препод захворіє, і іспит скасують!... »

Поширені помилки


Якщо ви знайдете в собі одне або декілька з наведених далі помилок, то для досягнення успіху в боротьбі з відкладанням на потім вам необхідно сформулювати для кожного з них спростування, бажано письмово.

  1. «Я більш продуктивний під тиском і в критичних обставинах, так що я почекаю поки напруженість ситуації зросте - і тоді швиденько все зроблю».
  2. «Я не знаю до кінця, як виконати це завдання, так що я спочатку розберуся в цьому напрямку трохи більше, а потім вже візьмуся за справу».
  3. «Я не приступаю до виконання цього завдання, тому що я твердо знаю - це не те, чого я хочу. І в цьому гірка правда».
  4. «Розслабтеся, світ не руйнується від того, що це не зроблено».
  5. «Робота спирається, коли настрій їй відповідає. Так що я просто поки не в настрої».
  6. «Я вже багато разів робив все в останній момент, так що цей гірше?».
  7. «Якщо я дочекаюся останньої хвилини - я не витрачу на саму роботу занадто багато часу, це допоможе мені зібратися».
  8. «Якщо я зараз буду працювати - я пропущу..., яке буває раз у житті... ».
  9. «Мені перешкодили непередбачені обставини».
  10. «Я вже так довго в цих воджуся, що в мене вже просто немає ні енергії, ні сил»

Отже, оскільки ви знаєте, як працює звичка відкладати все на потім, ви можете в значно мірою знизити її вплив на своє життя, а в перспективі і зовсім позбутися її - і ви знайдете свободу і самоповагу.

Не зупиняйтеся у своїй боротьбі ні на хвилину. Навіть якщо ви все одно будете відкладати який-небудь проект на потім - тепер у вас є можливість швидше розібратися в цій ситуації, що безсумнівно додасть вам упевненості у своїх силах.

Немає коментарів:

Дописати коментар