вівторок, 9 червня 2015 р.

Хто Ваші друзі? Ліфтери або тюремники?


Переклад з англійської статті Стіва Павліни Are Your Friends An Elevator or a Cage?

Давайте розглянемо роль людей у ​​вашому житті. Допомагають вони вам підніматися вгору і ставати краще або тягнуть вас вниз?

Після серйозних змін у житті, таких як зміна роботи, я міняв і коло спілкування. У житті кожного з нас були періоди, коли оточуючі нас люди мінялися, - закінчення навчального закладу, переїзд в інше місто, зміна роботи, вступ в новий клуб і т.д. Думаю, не треба переконувати вас у тому, що оточуючі люди сильно впливають на вашу особистість. Якщо ви коли-небудь міняли повністю своє оточення, ви знаєте, що і ви самі тут же змінюєтеся.

Однак більшість людей не робить цей вибір усвідомлено. Хоча ви можете навмисно вирішити проводити більше часу з певним другом або зав'язати з кимось нові відносини. Мало хто обдумано вибирав собі більшість наявних у даний момент друзів. Звичайно, ви не можете управляти випадковими зустрічами, але сила (або слабкість) поточних взаємин підвладна вашому контролю.

Задумайтеся про тих 5-10 людей, з якими ви проводите більшу частину свого часу. Не забудьте про онлайн спільноти, якщо витрачаєте на них багато часу. Які особистості в даний момент впливають на вас? Складіть список з цих людей, це не повинно зайняти у вас більше хвилини. Члени вашої родини теж можуть бути в ньому.

Погляньте на отриманий список. Він дасть вам можливість зазирнути у своє майбутнє. Ви хочете стати схожим на цих людей? Так чи ні. Чи є в цьому списку осіб, погано впливає на вас і тягне назад? Чи є там випромінює світло людина, яка підтримує вас у досягненні нових висот?

Чи замислювалися ви коли-небудь про свідоме зміні цього списку? Чи усвідомлюєте ви, що у ваших руках переписати цей складений волею випадку список на свій розсуд? У вашій владі сказати «ні» певним людям, присутнім у вашому житті, і також легко ви можете запросити до неї нових людей, яких бажаєте там бачити. Іноді це загрожує серйозними наслідками, наприклад, коли справа йде про членів сім'ї або начальство на роботі, але в будь-якому випадку, це ваш вибір.

Це не означає «позбутися людей». Люди завжди хаотично з'являються і зникають у житті один одного. Щільне спілкування може перерости в дружбу, а дружба, затухаючи, може перетворитися на спогад. Ви ні від кого не позбавляєтеся. Суть в тому що, щоб звільнити місце для нових людей і нового досвіду, вам доведеться послабити деякі з наявних зв'язків.

А як же відданість? Хіба ви не зобов'язані бути вічно віддані своїм друзям? Якщо у вас є близькі друзі, хіба не повинні ви триматися за них, навіть якщо їх вплив приносить вам шкода?

Відданість - одне з високо цінують мною якостей. Але моє розуміння її цінності увазі вірність своєму шляху розвитку і внутрішнім ідеалам. І це працює в обох напрямках. Я знаю, що не зможу підтримувати дружбу, конфліктуючу з моїми внутрішніми цінностями, і також я не зможу триматися за друзів, якщо відчую, що гальмую їх власний розвиток. Мене влаштовують тільки взаємовигідні відносини.

Відданість одному іноді означає готовність відпустити його. Це передбачає вірність власним ідеалам. Наприклад, якщо хтось руйнує свій організм курінням, ви, почавши курити разом з ним, не доведете свою відданість. Чому ви опинитеся вірні в цьому випадку? Смерті? Справжня відданість іноді вимагає повністю зруйнувати згубні зв'язку, вибратися самому на твердий грунт, і потім вже вирішувати чи зможете ви допомогти своєму другові (іноді для цього потрібно дозволити йому досягти дна).

Хочете приклад з мого життя? Коли я вчився в коледжі, я іноді користувався піратським софтом. У мене було кілька друзів, які займаються піратством, і вони часом пропонували дещо мені. Якщо мені це було потрібно, я користувався їх пропозицією. Але коли після коледжу я відкрив свій бізнес в області розробки програмного забезпечення і задумався про власну позицію, я вирішив, що піратство має зникнути з мого життя. Я вирішив «зав'язати».

Але що сталося далі? Ви правильно здогадалися. Коли мені в черговий раз запропонували піратську програму, я не встояв і піддався спокусі. Після я картав себе за це. І так повторювалося кілька разів, до того як ...

Я зрозумів, що якщо я хочу відмовитися від використання піратських програм, я повинен відмовитися від спілкування з піратами. Тому я свідомо вирішив припинити ці відносини. Пару разів мені довелося чітко пояснити приятелеві, що більше наші житті не перетнуться (і пояснювати, чому). Потім я подружився з більш чесними людьми, які ніколи не опускалися до використання піратських програм. Мої нові друзі та колеги підтягнули моє мислення до їхнього рівня, і дуже скоро я відчув, що готовий повністю відмовитися від використання піратського софту. Оточуючі мене люди, які не використовують піратське ПЗ, заразили мене позитивною енергетикою, і я перестав навіть замислюватися про піратство. Я або купую потрібну мені програму, або обходжуся без неї.

Сьогодні я використовую багато shareware-програм, і всі вони зареєстровані. Хоча я міг би заощадити, скориставшись піратською версією, я не роблю цього. Я навіть не розглядаю таку можливість. І справа не в страху бути спійманим або отримати комп'ютерний вірус, або використовувати не найсвіжішу версію, або витратити занадто багато часу на пошуки програми. Просто піратський софт не для мене. Я не пірат.

Ці зміни в мені викликали несподівані позитивні побічні ефекти. Попрощавшись з піратством, я відчув гордість за свій вчинок. Моя самооцінка підвищилася. На моєму комп'ютері не залишилося нічого, що нагадувало б мені: «так, ти досяг успіху, але ти як і раніше, злодій». Це один із стандартних прикладів того, як усвідомлена зміна оточення дозволяє самому змінитися в кращу сторону.

А чи можливо змінити / уберегти оточуючих? Хоча я не думаю, що всі спроби переробити людину без його бажання приречені на невдачу, але робити це поодинці вкрай складно. Намагаючись витягнути когось, ви завжди починаєте опускатися самі. Для того щоб вплинути на одного недолугого приятеля, вам необхідний міцний буфер у вигляді підтримки інших своїх друзів. На мій погляд, найкращою тактикою буде перервати деструктивні стосунки, сформувати нове коло друзів з відносин, з якими ви зможете черпати сили, і вже потім, зменшивши ризик самому бути втягнутим назад, зайнятися виправленням старих зв'язків.

Я думаю, вам не складе труднощів охарактеризувати людину, подивившись на його оточення. На хвилину задумайтеся про це. З ким проводить більшу частину свого часу Джордж Буш (George Bush)? А Далай Лама (Dalai Lama)? А ваші діти? Навіть Ісус був оточений 12 апостолами. Один з них зрадив його, а інший тричі відрікся, але решту 10 були непоганими хлопцями. Якби у вас була дюжина відданих послідовників, всюди наступних за вами, ви, можливо, теж перейшли б на новий, більш високий рівень мислення.

Потрібно багато мужності, щоб сказати людині: «Пробач, але тобі більше немає місця в моєму житті». Незважаючи на те, що це може здатися егоїстичним вчинком, нерідко це найкраще, що ви можете зробити для іншої людини. Якщо вас обтяжують взаємини з людиною, повірте, що і він теж страждає. Наприклад, якщо ви терпите постійні образи від начальника і мовчазно приймаєте це, ви тим самим заохочуєте його образливу манеру спілкування (з вами і іншими співробітниками).

Якщо ви курите і несподівано заявите своїм кращим друзям: «Вибачте, але я більше не можу продовжувати стосунки з тими, хто палить. Я вирішив кинути палити », ви, ймовірно, зустрінете жорсткий опір. Але якщо ви будете послідовні у своїх діях, то ваш приклад буде корисний для ваших старих друзів. І через рік один з них підійде до вас і скаже на вухо: «Я теж хочу кинути палити. Чи не допоможеш мені? »І ви зможете допомогти йому. Можливо, ви навіть відновіть вашу дружбу, але вже на новому рівні.

Сьогодні я прагну до відносин, які потенційно взаємовигідні і які допомагають розвиватися обом учасникам, а не гальмують одного з них. Не використання однієї людини іншою, а саме взаємовигідне співробітництво. Я завжди відкритий до нових відносин такого роду. А якщо я відчую себе застряглим на одному місці, я знаю, що прийшов час налагоджувати нові зв'язки та / або послаблювати деякі старі.

Немає коментарів:

Дописати коментар