четвер, 11 червня 2015 р.

В тиждень по книзі


Переклад з англійської статті Стіва Павліни Read a Book a Week

З 1992 року я завів собі звичку читати в тиждень по книзі, здебільшого за темами, в яких я хотів розвиватися. Це склало приблизно 50 книг на рік. Брайн Трейсі стверджує, що така звичка зробить вас експертом світового рівня в будь-якій обраній вами галузі за 7 років. Припустимо, ви торговий агент. Якщо ви прочитаєте за цей рік 50 книг з маркетингу, чи позначиться це на рівні ваших продажів? Без сумніву, так!

З тих пір, як у мене з'явилася ця звичка, я прочитав більше 600 книг і більшість з них на тему саморозвитку. Це велика кількість.

У число прочитаних увійшли книги, що зачіпають такі теми, як: здоров'я, дієти, фізкультура, правильне харчування, зниження ваги, медицина, бойові мистецтва, біографії відомих людей, духовність, самодисципліна, тайм-менеджмент, боротьба зі звичкою відкладати справи на потім, взаємини людей, маркетинг, торгівля, бізнес, підприємництво, фінанси, емоційний розвиток, техніки НЛП, мужність, впевненість у собі, самоповага, досягнення успіху, розстановка пріоритетів, планування, інвестування, постановка цілей, генерування джерел доходу, письменницьке і ораторську майстерність, навички взаємодії з людьми, філософія, переконання, мотивація, гумор, розвиток лідерських якостей, ефективність, продуктивність, довгожительство, организаторское мистецтво, оподаткування, любов, оптимізм, розвиток особистості, внутрішній світ людини, вміння розслаблятися, медитація, ясність свідомості, візуалізація, вміння мріяти, розвиток пам'яті, успішність, пристрасть, переговори, вміння перемагати, порядність, компетентність, пронозливість, творчість, мистецтво споглядання. Крім цього я прочитав багато художньої і технічної літератури.

Я не ставлю собі цілі справити на вас враження. Я хочу показати вам, що лежить по той бік звички. Коли хтось пропонує мені нову звичку, корисно поміркувати, куди вона приведе мене через рік, п'ять років, десять років. Думаю, запропонована мною звичка принесе вам деяку користь, якщо ви погодитеся її випробувати.

Куди вони ведуть? Я сподівався, що вона приведе мене до нових знань в області особистого розвитку. Насправді, вона показала мені рівень мого невігластва. Уявіть собі всі ваші знання у вигляді кола. Всередині кола лежить те, що ви знаєте. Поза кола те, що не знаєте. У міру збільшення розміру кола, збільшується його площа, але також збільшується і довжина кола. Тому, чим більше ви дізнаєтеся, тим більше ясно розумієте, скільки ще належить дізнатися.

Безумовно, в цьому процесі є й користь. Так як зовнішнє коло постійно розширюється, ви починаєте краще розуміти чого ви ще не знаєте, і ви можете бути більш виборчими у виборі цікавлять вас знань і в черговості їх отримання. Збільшується ваша обізнаність. Ви можете використовувати знання, отримані в межах кола, для прогнозування нових привабливих тим, що знаходяться за зовнішнім кордоном кола. Це процес «навчання навчанню».

Дивним для мене відкриттям виявилася наявність тісного зв'язку між усіма цими областями особистісного зростання. Часто для усунення проблеми нам не треба боротися з самою проблемою. Наприклад, ви страждаєте від нестачі мотивації, але читання книг на цю тему і спроби штучно себе мотивувати, не дають ефекту. На ділі, це лише більше і більше демотивує вас. Першоджерелом проблеми може виявитися неправильне харчування або недостатня фізична активність. Або це можуть бути порушення у взаєминах з оточуючими, що призводять до депресії. Або ви застрягли в неправильній компанії, і це робить на вас негативний вплив. Чи вся справа у відсутності ясності в ваших цілях. А можливо, і суміш усього перерахованого. Удавана причина проблеми, зазвичай не є її справжньою причиною. Наприклад, неправильне харчування і недостатнє фізичне навантаження, як правило, не є справжньою причиною надмірної ваги. Зазвичай, це лише симптоми інший, більш глибокої проблеми. Ви можете читати книги про правильне харчування і фізкультури, але не застосовувати нічого з прочитаного. Щось зупиняє вас і не дозволяє застосувати отриману інформацію, і це вказує на наявність іншої, прихованої причини. Ці думки допомогли мені сформувати інший, більш цілісний підхід до всіх цих галузей знань.

Отримання нової інформації не є самоціллю читання. Мій досвід показав, що головна вигода виходить не від прочитаних текстів, а від самої звички читати. Коли ви читаєте по одній книзі в тиждень, ви привчаєте свій мозок постійно сприймати нову інформацію. Ваше мислення стають свіжим і гострим. Ваш мозок аналізує нові ідеї і порівнює їх з уже накопиченими знаннями. Кожен день ваш мозок систематизує нову отриману інформацію і розкладає її по поличках у вашій внутрішній базі даних. Систематичне читання провокує активність вашого мозку навіть тоді, коли ви не читаєте.

Ось чому мене ставлять у глухий кут прохання людей порадити їм конкретну книгу для вирішення конкретної проблеми. По-перше, я не впевнений, що проблема, яку описує людина, є його істинної проблемою, яка потребує вирішення, особливо, якщо я погано знайомий з цією людиною. По-друге, прочитання однієї єдиної книги не допоможе так, як звичка читати щодня. Коли ваш мозок відкритий для отримання та осмислення свіжої інформації, він буде продуктивно працювати, навіть якщо ви в даний момент не читаєте. Тут дуже підходить крилатий вислів: «Або використовувати, або втратити».

Дуже легко визначити людей, які багато читають, бо кожен раз в розмові вони готові поділитися свіжими ідеями або розповісти новий анекдот. Вони постійно перебувають у розвитку. Розмовляючи з ними, ви знаєте, що за будь-яким їх затвердженням стоїть велика кількість «перевареної» інформації. А коли ви розмовляєте з людьми, які за минулий рік не прочитали жодної нової книги, їхні думки примітивні, і через місяць вони обговорюватимуть ті ж самі ідеї, і скаржитися на ті ж самі проблеми, що й до цього. Весь цей час вони не розвивалися, ні внутрішньо, ні зовні.

Читання дуже схоже на фізичні вправи. Читання - розминка для мозку. Ви ж не запитаєте мене: «Яка вправа мені зробити в суботу, щоб знайти ідеальну фігуру?» Так само безглуздо питати: «Яку книгу мені прочитати, щоб перестати відкладати справи на потім?» Як вашому тілу, щоб добре виглядати, потрібна звичка до постійних фізичних вправам, так само і вашому мозку потрібна звичка до читання. І так само, як недолік фізичної активності призводить ваші м'язи в плачевний стан, так само ваш мозок атрофується від нестачі розумового навантаження.

Хороші новини в тому, що вам не доведеться щодня читати протягом кількох років, щоб відчути перші позитивні зрушення. Відчутні результати з'являться у вас уже після перших тижнів щоденного читання. Побічним ефектом буде підвищення поваги до самого себе, особливо, якщо у вашому списку буде присутній мотивуюча література. Сприймаючи щодня позитивні емоції, ви тим самим будете перешкоджати проникненню в ваш розум негативних ідей.

Прочитувати книгу на тиждень - дуже стоїть звичка. До того ж це дуже цікаво. Все, що від вас вимагається - виділити 30-60 хвилин на день, сісти і читати. Непоганий варіант поєднувати читання з фізичними вправами. Вставши сьогодні вранці о 5:00, я 20 хвилин займався на велотренажері, одночасно читаючи книгу. Потім, під час силових вправ, я обмірковував прочитане. Увечері, під час 7-кілометрової прогулянки, я буду близько години слухати недавно куплену аудіо-книгу. І звичайно, почитаю 30 хвилин перед сном. Разом, я 110 хвилин за день поглинав нові знання, при чому 80 хвилин, поєднуючи це з іншими заняттями. З таким режимом у мене завжди є ідеї для нових заміток в блозі, статей, виступів і просто для розмов. Я можу видавати багато цікавих ідей, тому у мене великий вхідний потік. Щотижня я відкриваю для себе нові горизонти, а мій мозок додає свежеполученной знання у вже накопичену базу.

Звичайно, все вищезгадане підходить не тільки до читання, а й до будь-якого процесу отримання знань, будь то семінари, аудіо-курси, обговорення, навчання в будь-якому його вигляді. Читання статей або блогів в інтернеті теж корисно, якщо передбачається, що ви вивчаєте нові ідеї, що змушують вас думати. Якщо ви, покидаючи веб-сторінку, негайно забуваєте прочитане, то таке читання марно.

Почніть читати одну книгу на тиждень. Робіть це постійно. Ви будете здивовані результатом!

Немає коментарів:

Дописати коментар