четвер, 11 червня 2015 р.

Усвідомлена прокрастинація


Переклад з англійської статті Стіва Павліни Conscious Procrastination

Ніяка система управління часом не принесе користі, якщо ви не будете точно знати що вам робити в понеділок, о дев'ятій ранку. Передбачається, що у вас вже є список ваших цілей і проектів. І якою же справою зайнятися в першу чергу?

Я раджу зайнятися тим, що в перспективі принесе більший дохід, якщо звичайно вам не доведеться переключитися на щось інше в терміновому порядку. Але звичайно ж, багато хто робить прямо протилежне. Вони починають свою роботу з дрібних справ, які легкі у виконанні - перевірити пошту, подивитися сайти та інші рутинні заняття. У певному бізнесі це важливі справи, але в більшості, в середовищі працівників розумової праці дані заняття не є ключовими показниками продуктивності.

У теорії, немає ніякої різниці в тому, чи робите ви спочатку дрібні і незначні, а потім важливі справи протягом своїх робочих годин. Відкладання важливої ​​справи на кілька годин ніяк не зашкодить, якщо воно все одно буде зроблено, чи не так? Можливо, якщо ви розчистите собі шлях, прибравши всі ці дрібні хвости, що висять, вам буде простіше сконцентруватися на великих проектах. Ви ж не хочете щоб всі ці непрочитані повідомлення накопичувалися у вашому ящику і думка про них сиділа у вашій голові цілий день, правда?


Брехня, брехня, брехня!


Ви прекрасно знаєте, як все відбудеться в реальності. Ви ніколи не доберетеся до важливої ​​справи. Дрібні справи розмножуються як кролики. Зовсім скоро буде далеко за північ і ви ще навіть і не приступали до роботи над тією справою, яка буде важливим для вас і через наступні п'ять років. Але зате ви вже сто разів перевірили свою пошту, три рази пили каву, прочитали всі свіжі новини і нові повідомлення в усіх соціальних мережах (і можливо, самі залишили декілька), подивилися смішні відео-ролики, почитали розумні поради як бути ефективним і досягати своїх цілей, протерли від пилу свій монітор і т.д. і т.п. Ви були зайняті, але ви не зробили нічого цінного ні для кого. Ваш цілий день був з'їдений несвідомими звичками замість того щоб зайнятися усвідомленими діями.

Виконання дрібних справ в першу чергу є однією з найпідступніших форм прокрастинації, тому що ви думаєте, що зайняті справою. Ви впевнені, що в майбутньому у вас повно часу, щоб зробити щось значне. І іноді ваші руки доходять до важливої ​​справи, коли часові терміни вже підтискають і напруга зростає неймовірно. Це може і не статися і ви просто ніколи не зробите намічене. І у вас повно таких важливих речей, які ніколи не перейдуть у розряд термінових, бо вже занадто пізно. Можливості не чекатимуть вас вічно.

Істина в тому, що на сьогодні у багатьох з нас досить запланованих справ, які ми потенційно можемо зробити. І щоб їх всі закінчити нам буде потрібно роки два, не менше. І ми знаємо, що ми ніколи не зможемо їх всі переробити. Від чогось доведеться відмовитися.

Кожен день у нас є вибір між роботою над безглуздими маленькими справами або великими і важливими проектами. У той день, коли ми робимо перший вибір, в кінці дня ми відчуваємо, що зробили дуже мало або майже нічого, незважаючи на те, що були зайняті справою кілька годин. Насправді, ми лише розгойдувалися для наступного дня. Якщо ж ми вибираємо роботу над важливим проектом, ми відчуваємо себе чудово, пишаючись своїми досягненнями і розуміючи, що ми знаходимося на шляху до отримання великих результатів.

Не всі справи є рівноцінними. Деякі принесуть значну компенсацію за всі витрачений на них час, а інші зовсім нічого. І такі справи можна і потрібно відкладати на потім скільки завгодно, ключовим моментом тут буде те, що це треба робити усвідомлено. Відкладайте на потім ті справи, які не несуть великої цінності, як можна далі в майбутнє і вкладайте звільнившийся час в справжні перемоги.

Незважаючи на те, що я досить організований, я постійно відкладаю виконання маловажних завдань. Мені треба було підстригтися ще місяць тому, а я все ще не зробив цього. Я відкладаю бухгалтерську роботу до останньої хвилини. Я все ще їжджу на Понтіак 1994 року, тому що мені не хочеться виділяти час на те, щоб поїхати в магазин і вибрати нову машину.

Я не відкладаю на потім оплату рахунків або справи, які можуть мати серйозні наслідки, але якщо негативних наслідків немає, то зазвичай я буду відкладати цю справу якомога довше.

Іноді прокрастинація приносить свою користь. Часто ті самі дрібні справи просто відмирають. Обставини змінюються і їх більше не треба робити. А часом з'являються нові ресурси, які дозволяють зробити цю справу більш ефективно і легко. Також завдання виконується швидше при невеликому часовому пресингу ніж при надлишку вільного часу. Іноді у мене невдалі стрижки, але я не страждаю від цього оскільки швидкість важливіше якості. Такий підхід успішно використовують Біл Гейтс (Bill Gates) і Дональд Трамп (Donald Trump).

Щодня я свідомо відсовую на потім перевірку пошти. Це мій вибір - не відповідати на листи. Я дуже чітко виділяю найважливіші та вчасно працюю з ними, приділяючи цьому всього 15 хвилин на день. Це дуже мало, кількість листів, яку я отримую, але я згоден бути «поганим виконавцем» у цій сфері для того, щоб витратити вільний час на більш важливі речі. Є багато дрібних і неважливих справ, які я довго відкладаю поки вони самі не відваляться.

Земля не перестане обертатися, якщо я не відповім на всі мої листи, але я буду мати сумні наслідки, якщо буду відкладати спілкування зі своїми дітьми, особистісний розвиток і своє здоров'я тільки для того, щоб перевірити ще один лист. Я б дуже хотів підтримати особисто кожного хто мені пише, але ціна цього дуже висока.

Я не кажу, що ви повинні перестати відповідати на листи, просто робіть свідомий вибір - які справи дійсно важливіше і вимагають вашої уваги в першу чергу. Це легше сказати ніж зробити. Я борюся з цим кожен день. Бути усвідомленим - це дійсно великий виклик, особливо коли весь наш світ налаштований на те, щоб знову повернути нас в несвідомий стан (де нами легше керувати і програмувати на покупку того, що нам не потрібно).

Я знайшов чудовий спосіб усвідомленої прокрастинації і можу відразу зрозуміти важливість того чи іншого вибору. Мені ясно, що якщо я буду ретельно відповідати на кожен лист, то це ніколи не окупиться. Якщо я буду витрачати по дві години щодня (як роблять багато інших у світі), то це складе 3650 годин на наступні п'ять років, що дорівнює 91 сорокагодинному тижню. Не знаю як ви, а я можу придумати більш цікаві заняття на 91 тиждень, які принесуть мені більше користі, ніж читання пошти. А якщо це десять років, то ... сподіваюся ви зрозуміли мою ідею.

Скільки тижнів вашому житті ви вже витратили на незначні справи, які не принесли ніякого результату? Де б ви могли бути зараз, якби прибрали хоча б 50% перевіреної пошти за останні п'ять років? А якщо 80%? 95%? Вам потрібно усвідомлене підтвердження ваших справжніх пріоритетів?
Як бачите, якщо ви не використовуєте прокрастинація свідомо, ви все одно ряд завдань відкладаєте на потім. І таким чином, ви робите величезну помилку, розтрачуючи свої сили на термінові справи, які у вас прямо перед очима у вигляді непрочитаною пошти або неперевірених новин, замість того, щоб вкластися в довгострокові, високоокупні заняття, які рідко мають статус термінових. Це включає в себе початок свого власного бізнесу, пошук відносин, які задовольняють, поліпшення своєї дієти та самоосвіти.

Одна тільки думка про те, від чого я б відмовився в своєму житті заради того щоб перевірити тисячі листів, що приходять до мене щодня, протвережує і дозволяє мені продовжувати витрачати на це заняття не більше 15 хвилин в день.

Цими думками я керуюся кожен раз, коли роблю вибір: Відповісти Чи на пошту або написати в свій блог? Відкласти похід в пральню для того щоб обговорити з дружиною наші відносини? Не піти на вечірку і піти на зустріч Клубу ораторської майстерності?

Прокрастинація може бути цінним слугою при її свідомому використанні і жорстоким господарем при несвідомому. Замість того, щоб дозволити звичкою відкладати зруйнувати ваше життя, візьміть це чудовисько під ваш контроль і перетворите з господаря в слугу. Це вимагає дисципліни, щоб відкладати здаються важливими справи, але будьте чесні з собою, у вас ніколи не буде часу на дійсно цінні речі через дрібні, що приносять незначну користь, справ. Джим Рон (Jim Rohn) сказав: «Біль дисципліни важить унцію, але біль жалю важить тонну». Вам слід навчитися говорити «Ні!» Тим речам, які не сприяють поліпшенню вашого життя.

Чи будете ви витрачати свій час на дійсно важливі для вас справи або на вашій могилі буде написано наступне:
  • Тут лежить Джон, який помер перевіряючи свою пошту.
  • У нього не було друзів, дітей, коханої, які б не дали йому працювати допізна.
  • Він відмінно відповідав на листи, але чомусь не вмів жити.

А що ви відкладаєте на потім у своєму житті? Які справи забирають левову частку вашого часу?

Немає коментарів:

Дописати коментар