понеділок, 25 травня 2015 р.

Необхідність контролю за якістю використання робочого часу підлеглих


Вирішення питання про облік робочого часу співробітника залежить від того, яким саме видом діяльності він зайнятий. Більшість українських керівників компаній абсолютно впевнені, що робочий час має бути під контролем. Але способи вибирають часом зовсім різні. 

На деяких підприємствах працює програма обліку робочого часу (вхід-вихід з офісу за магнітними картками). Співробітники, які часто відлучаються з офісу не по службовій необхідності, отримують попередження або штраф на вартість пропущеного робочого часу. Деякі керівники особливо серйозно ставляться до контролю часу, проведеного співробітниками в Інтернеті. Для цього в компаніях переглядають сайти, які співробітник відвідував в робочий час, за допомогою програм-шпигунів. 

Існує багато комерційних програм автоматизованого обліку робочого часу, таких як Yaware, CrocoTime, MotivateClock та інші, які повністю регламентують робочий день співробітника і дозволяють відстежити по хвилинах, що і в який час він робив. Вони розраховують продуктивність працівників, враховуючи час приходу і відходу, перекури і просто відпочинок. Такі системи видають статистичні результати по сайтам, які використовувалися співробітником на роботі, вказуючи на продуктивні і непродуктивні ресурси для конкретного працівника. 

Безперечно, контролювати час, витрачений співробітниками в особистих цілях, необхідно. Відсутність обліку робочого часу впливає на уважність, відповідальність і обов'язковість співробітників і може призвести до втрати контролю над актуальними і терміновими завданнями. 

Однак занадто жорсткий контроль – даремна трата часу і грошей. Подібні заходи можуть завдати серйозного удару по мотивації відповідальних співробітників і привести до втрати кадрів. Відсутність тотального контролю за співробітниками і всіляких заборон - це запорука успіху. Тому програми- шпигуни, закриття сайтів, деталізація робочого часу – все це працює набагато гірше, впровадження технологій тайм-менеджменту як частини корпоративної культури. 

Процес впровадження тайм-менеджменту як частини корпоративної культури починається з керівника. Далі необхідно провести внутріфірмове навчання, щоб пояснити співробітникам сутність і необхідність тайм- менеджменту. Навчання можна проводити як власними силами, так і звернутися до послуг спеціалізованої організації. Обов'язково слід впровадити систему заохочень та стягнень, в залежності від результатів кожного працівника, а також забезпечити на підприємстві дотримання жорсткої трудової дисципліни. 

Грамотний і регулярний тайм-менеджмент дає співробітникам усвідомлення того, що неефективне використання свого робочого часу – це втрати не тільки глави організації, а й їхні власні, які можуть призвести до істотного скорочення ефективності діяльності організації і, як наслідок цього, до зменшення особистого прибутку кожного окремого працівника, причому не тільки її матеріальної сторони. 

При впровадженні тайм-менеджменту як частини корпоративної культури, виникає питання про необхідність встановлення певних стандартів та понятійного апарату, адже терміновість та важливість можуть сприйматися абсолютно по різному. 

Немає коментарів:

Дописати коментар