середа, 10 червня 2015 р.

«Я не знаю як» - погане виправдання


Переклад з англійської статті Стіва Павліни "I Don’t Know How" Is Not a Valid Excuse

Коли ви говорите фрази, типу:
"Мені шкода, що я не зміг написати краще, але мої навички письма далекі від досконалості."

... Більшість адекватних людей насправді чують наступне:
"Я міг би написати краще, але я занадто ледачий і недисциплінований, щоб зробити це. Я також маю занадто низьку самооцінку, яка заважає мені повірити, що я можу виправити свій недолік в освіті. Вам, мабуть, не варто витрачати час на спілкування зі мною... "

Ви ж доросла людина, і тільки ви самі відповідальні за власну освіту. Якщо ви вважаєте, що в деякій області ваших навичок недостатньо, йдіть і навчитеся. Підвищіть свою майстерність у цій області.

Багато дорослі люди нарікають на брак освіти, отриманої в юності. Дійсно, ніхто ж не знає, які навички і знання знадобляться нам в подальшому житті. Ми можемо лише намагатися вгадати і зазвичай помиляємося.

Моє шкільне навчання обмежувалося англійською, математикою, природничими науками, а також американської та європейської історією. Крім того, я пройшов хорошу школу взаємодопомоги, самодисципліни і виховання власного характеру. Мені пощастило, і з 12 років я відвідував приватну школу, де стандарти викладання були значно вищими, ніж у сусідніх державних школах. Я не готовий обговорювати всю ту релігійну нісенітницю, яку вбили в мою голову, але світські предмети викладалися на дуже хорошому рівні.

Для базової освіти мені не вистачало комп'ютерної грамотності, психології, навичок комунікації, ораторського мистецтва, навичок постановки і досягнення цілей, а також знань з побудови та управління успішним бізнесом.

Коли я вчився в школі, велика частина технологій, які я використовую зараз, ще не існувала. Перший раз я побачив інтернет вже у коледжі, тому безглуздо було думати про створення сайтів або опановувати основи інтернет-бізнесу, доля в школі.

Для того щоб досягти своїх цілей в житті, мені довелося самостійно заповнювати прогалини в базовій освіті. Це зажадало дисциплінованого підходу до самоосвіти. Я займаюся самоосвітою і донині. Я регулярно знаходжу і заповнюю прогалини у своїх знаннях, які можуть перешкодити мені в досягненні моїх цілей. Зазвичай робота зводиться до читання теоретичної інформації, дискусіям з експертами та проведенням власних експериментів.

Ніколи не скаржтеся на відсутність освіти чи брак знань. Ніколи не використовуйте відсутність знання як привід для виправдання відмови від мети. Це прояв слабкості, і воно не варте поваги. Це також чудовий спосіб відштовхнути від себе успішних людей. Один мій товариш називає таких, свідомо націлених на програш людей, «планктоном». Цей ярлик не викликає співчуття, як і аргумент «я не знаю, як це зробити», не викликає схвалення.

Ви можете усвідомлювати наявність прогалин у знаннях в певних областях. Це нормально. Якщо ви вважаєте, що не володієте будь-яким важливим навиком, і відчуваєте від цього сором, це теж нормально. Що є, то є.

Якщо ви не знаєте як, йдіть і дізнайтеся як! Використовуйте для цього свій фантастичний мозок, який розібрався зі способом пересування на двох ногах, навчився говорити і читати. Він здатний вивчити ще щось, чи не так? Звісно так!

Якщо ви збираєтеся досягти якихось результатів у будь-якій галузі життя, ви повинні взяти на себе 100% відповідальність за свою освіту. Можливо, вам пощастило, і ваші батьки і школа дали вам хорошу базу знань. А, можливо, вони не зробили цього. У кожному разі, це справа минуле. Ви ж повинні дивитися в майбутнє. Незалежно від того, що ви вже вмієте і чого не вмієте, ви всьому можете навчитися зараз. За кілька років ви зможете накопичити обсяг знань, рівний багажу доктора філософії в будь-якій галузі, яку ви ніколи до цього не вивчали. Ви можете освоїти нову мову. Ви можете стати експертом в будь-якій темі, навіть якщо на даний момент ви в ній абсолютний новачок.

Використання фрази «я не знаю, як» як виправдання, виглядає в наш час вкрай шкода. У наш інформаційний вік пошук відповіді на будь-яке питання становить кілька секунд. Ваше виправдання безнадійно застаріло, і, використовуючи його, ви виглядаєте дурним, ледачим і негідним успіху. Навіть маленькі діти все рідше використовують подібне виправдання.

Наступного разу, коли вам захочеться сказати «я не знаю, як», скажіть замість цього «я розбираюся, як». Потім, просто задайте яке вас цікавить Google. Вже через секунду необхідна інформація виявиться у вас під рукою.

Задумайтесь про прогалини у вашому освіту, які вам би хотілося виправити, і негайно поставте собі відповідні освітні цілі. Що саме ви хочете дізнатися і як скоро? Потім накидайте план з декількох кроків, які вам потрібно буде зробити для досягнення поставленої мети. Визначте книги, який потрібно прочитати, курси, які потрібно прослухати та експертів, з якими потрібно проконсультуватися. А тепер, не відкладаючи, беріться за роботу. Почніть з першої книги з вашого списку. Купуйте її прямо зараз і прочитайте першу главу. Скажіть «ні» безглуздим виправданням!

Немає коментарів:

Дописати коментар