понеділок, 29 червня 2015 р.

130 вихідних днів на рік


Переклад з англійської статті Стів Павліни 130 Days Off Per Year

Чи траплялося вам помічати, що, проводячи за робочим столом більше 8 годин на день, на реальну, продуктивну, зосереджену роботу ви витрачаєте не більше 1-2 годин? Скільки ще днів має пройти в такому режимі, перш ніж ви усвідомите необхідність переглянути свою мотивацію і пріоритети?

Чи є вихід з цієї ситуації? У більшості випадків відмінним рішенням є зменшити свій робочий час. Це виглядає парадоксальним, але це працює. Одна з причин в тому, що, володіючи надмірною кількістю робочого часу, ви безцільно розтрачуєте його. Непродуктивна робота стає для вас звичною... і, врешті-решт, велика частина вашого робочого дня витрачається на дрібниці, що не приносять ніякої користі.

130 вихідних днів на рік


У своїй книзі «Принципи успіху», Джек Кенфілд (Jack Canfield) рекомендує відпочивати 130-150 днів щороку. Відпочивати - означає, що з опівночі до опівночі (тобто повні 24 години) ви не торкаєтеся роботи, що б не сталося. Ніяких листів по роботі. Ніяких інформаційних медіа. Ніяких думок на робочі теми. Якщо тільки вашому бізнесу не загрожує реальна катастрофа, ви не торкаєтеся роботи.


Якщо вам подобається ваша робота, то займатися їй щодня, включаючи так звані вихідні, цілком природно. Як і всі підприємці, я теж грішу цим. Враховуючи, що моя робота пов'язана з особистісним розвитком, залишатися поза роботою мені особливо складно. Моя робота і особисте життя так сильно сплелися воєдино, що я сам не завжди усвідомлюю, працюю я або відпочиваю.

Можливо ви здивуєтеся: А що ж робити в ці 130-150 вихідних днів? Чим займатися весь цей час замість роботи? Дивитися телевізор? Грати в комп'ютерні ігри? Відправитися на пікнік?

Якщо вам важко уявити, куди подіти таку силу-силенну часу, ви не самотні в цьому. Більшість людей взагалі не замислюється на цю тему. Багато хто навіть не припускають, що існує ще якийсь спосіб самовираження, крім кар'єрного зростання. Для них подібний досвід буде не просто відпочинком від роботи, а можливістю почати жити реальним життям.

Щоб знайти застосування додаткового вільного від роботи часу, мені довелося в черговий раз зайнятися самодослыдженням. Я відкрив для себе радість подорожей, зав'язав нові знайомства, виявив нові захоплення.

Коли мені було 20 років і я починав свій перший бізнес, я був переконаний, що в основі успіху лежить важка робота. Я часто проводив вихідні в своєму офісі. Часом я затримувався на роботі допізна і лякав нічних прибиральниць. Я говорив їм, що сьогодні не треба прибирати наш офіс і продовжував наполегливо працювати, поки не втрачав здатність концентруватися. Я засинав на кілька годин прямо там на підлозі і, прокинувшись, негайно повертався до роботи. Тоді мені здавалося, що я працюю дуже продуктивно. Але зараз, оглядаючись назад, я розумію, що якби я був більш відпочив і більш зосередженим, я міг би розправитися з цією роботою значно швидше

Максимальну відпустку, яку я міг собі тоді дозволити, це 3-4 дні десь неподалік. Я встигав відпочити фізично, але на перемикання думок зі свого бізнесу у мене часу не вистачало. У ці короткі канікули я відчував, що хоча я і не працюю, я не заповнюю звільнившийся час чим-небудь вартим. Я просто натискав на паузу. Якби тоді я знайшов мужність вирватися від роботи на кілька тижнів і провітрити голову, я, ймовірно, уникнув би багатьох серйозних помилок, завдяки свіжому погляду на події.

Я ще не досяг рівня Джека в 130-150 вихідних, але я впевнено рухаюся в цьому напрямку. Я бачу мудрість, укладену в його рекомендаціях. Я помічаю, як підвищується моя продуктивність, коли я роблю перерви в роботі. Я бачу, як важливо періодично повністю переключатися з роботи на щось інше.

Цього року я писав і виступав менше, ніж зазвичай. Я менше займався бізнесом. Замість цього я витратив сотні годин свого часу на особисті проекти. Я розвинув у себе кілька нових навичок. Я прочитав багато нових книг. Дивно, але мій бізнес від цього зовсім не постраждав. Мій прибуток цього року навіть перевищив показники останніх років. Я запустив в цьому році менше, ніж зазвичай, проектів, але кожен з них був значно успішнішим. Я працював менше, а заробив більше.

Інвестуйте в своє життя


Вивчаючи недавно свої фінансові показники за останні кілька років, я звернув увагу, яку частину доходу я витрачаю на подорожі. Я підрахував, що без урахування їжі, витрачаю на поїздки від 1% до 3% свого доходу. Я також згадав, що в роки, коли я витрачав на подорожі 3% доходу я відчував себе більш щасливим і мотивованим, ніж коли витрати на поїздки становили всього 1%.

Моє дослідження показало, що я як і раніше занадто рідко подорожую. Зараз я став приділяти поїздкам більше часу, ніж раніше, проте міг би подорожувати ще більше. Частково так відбувається тому, що нерідко мої дорожні витрати оплачують інші люди, наприклад, коли мене запрошують виступити на якомусь заході. Але я і сам можу витрачати на поїздки більше, особливо враховуючи, що після відпочинку моя продуктивність значно зростає, і ці інвестиції з лишком окупаються.


Я раджу і вам поглянути на свої фінансові звіти і проаналізувати, на що ви витрачаєте свої гроші. Яку їх частину ви витрачаєте на себе? Зрозуміло, гроші не єдина форма інвестицій, але від цих розрахунків вже можна відштовхуватися.



Я з подивом виявив, що витрачаю більшу частину свого доходу на речі, які абсолютно не запалюють мене. Але якщо мені набагато цікавіше подорожувати, ніж сидіти вдома, до того ж розвиток в поїздках йде семимильними кроками, то чому я як і раніше так багато часу проводжу вдома? Я успадкував цей спосіб життя від своїх батьків і за довгі роки звик до нього. Але якщо подивитися на все це тверезим поглядом, то я готовий визнати, що потреба в будинку, автомобілі та інших атрибутах цього способу життя сильно мною перебільшена.

Що трапиться, якщо замість малоцікавих речей ви почнете займатися тим, що вас дійсно надихає? Чи готові ви піддати сумніву поточний список предметів першої необхідності для вашого комфортного життя? Чи справді вам потрібна ця іпотека і автомобіль, взятий у кредит?

А що, якщо застосувати рекомендації Джека до доходів, замість часу? Це виглядало б приблизно так: Витрачайте не менш 35% зароблених грошей на насолоду життям. Спробуйте підрахувати, скільки грошей становить 35% від вашого доходу. А тепер уявіть, що ви зобов'язані витратити не менше цієї суми на те, що для вас дійсно важливо і / або корисно. Уявіть, що ці гроші замість обивательських потреб вам належить витратити на розваги, пригоди і саморозвиток. Знайшли б ви на що витратити цю суму? Як би ви їй розпорядилися?

Перегляньте ваші пріоритети


Задайте собі ще більш цікаве питання: Чому ви не витрачаєте більше грошей на розваги і саморозвиток? Стандартна відповідь така: я не можу собі це дозволити. Я занадто бідний (або по горло в боргах). Я хотів би більше витрачати на радощі життя, але не маю можливість зробити це прямо зараз. Ех, бідний я, нещасний

Це схоже на скарги підприємця, що він не може залишити свою роботу. Можливо, суть проблеми саме в типі мислення. Спробуйте дозволити собі почати насолоджуватися життям і витрачати на це значну частину свого часу і фінансів. Швидше за все, ваша енергія і мотивація тут же різко зростуть. Підкріплені радістю, цілеспрямовані дії дозволять вам заробити більше грошей, витративши на це менше зусиль і часу, ніж з надлишком компенсувати вкладені інвестиції.

Якщо ви всі зароблені гроші витрачаєте на закриття основних життєвих потреб, не дивно, що у вас відсутня мотивація. Якщо все що ви заробляєте, йде на оплату житла, харчування, побутові витрати, чи буде у вас бажання заробляти більше? Швидше за все, ви будете асоціювати заробіток грошей з неминучим злом і обтяжливою обов'язком, а не джерелом радості і задоволення. Навіщо вам заробляти більше, якщо весь свій дохід ви витрачаєте лише на покриття потреб, необхідних для виживання?

Подивіться на свій фінансовий звіт. Куди йдуть ваші гроші? Чи справді всі вони без залишку йдуть на потреби виживання? Або якусь частину ви витрачаєте на марну нісенітницю? Що трапиться, якщо ви відмовитеся від цих витрат? Навіть якщо ви ледве зводите кінці з кінцями, я впевнений, що при досить пильному аналізі, ви знайдете витрати, що мають для вас сумнівну цінність.

Запитайте себе, які витрати дійсно важливі для людини, що заробляє 100 руб. в день? Оплата житла? Бензин для авто? Купівля простої їжі в магазині економ класу? Цілком імовірно, що подібній перевантаженій роботою людині, яка витрачає зайвий час через низьку концентрації уваги, ви витрачаєте гроші не оптимальним способом. Ви витрачаєте гроші, тому вважаєте що повинні робити саме так? А чи є на цій планеті людина, яка вважає розкішшю те, що ви називаєте необхідними потребами?

Я іноді задаю собі ці питання, коли міркую, як позначилися б на моєму житті ті чи інші зміни у звичці витрачати гроші. Щоб сталося, якби я, наприклад, перестав витрачати гроші на оренду житла і вклав їх у безперервну подорож?

Я маю право вважати витрати на оренду будинку невиправданими. І звичайно, я можу вважати постійне переміщення по світу життєвою необхідністю.

У наступному році я збираюся викинути зі свого життя більшість витрат, які я перестав вважати необхідними. Мова йде про мій дом, про машину і про більшу частину моєї власності. Вони займають значну частину мого життєвого простору, але не роблять моє життя настільки краще, щоб виправдати свою присутність в ній. Чому я не відмовився від них досі? Я думаю, основна причина в тому, що занадто загруз у буденності і боюся покинути свою зону комфорту.

Покинути зону комфорту


Уявіть, що ви вирішили інвестувати 35% свого часу і 35% своїх доходів у діяльність, спрямовану на саморозвиток і поліпшення якості свого життя. Тепер ваш вільний час, це не просто перерва в роботі. Ваші матеріальні інвестиції на себе - не просто витрати на розваги.

Куди ви направите цей час і фінанси?

Якщо ви не можете нічого придумати, можливо, це і є причиною того, що ваші гроші і час йдуть крізь пальці. Можливо, багатство уникає вас, тому що ви досі не придумали переконливу причину, для його досягнення. Як писав Аніс Нін (Anais Nin), «Життя стискається або розширюється, пропорційно вашої хоробрості».

Зрозумійте, що відкладання «до кращого часу» і очікування «коли буде більше грошей» - дуже дурна затія. Таке мислення - нескінченна пастка, тому що кожен день ви відкладаєте своє рішення все далі і далі, аж до дня своєї смерті. Єдииний відповідний час, щоб почати правильно вкладати свій капітал (час і гроші) - зараз. Єдина можливість щось змінити настає прямо зараз. Якщо ваш відповідь не «зараз», значить ви говорите «ніколи».

Дайте достатку причину проявитися. Покажіть, що ви здатні розумно розпорядитися часом і грошима, які вже є у вас, витрачаючи їх на дії, які є значущими для вас. Зрозумійте, що обмеженість кругозору - вкрай шкідлива річ, оскільки вбиває вашу мотивацію і знижує ефективність.

Моє життя набуло зовсім інший аромат, коли я взяв на себе сміливість насолоджуватися їм і любити його, незважаючи на те, що був розорений. Коли я прийняв це непросте рішення, я не знав, що воно переверне все моє життя. Я зробив це головним чином через відчай, від краху своїх безуспішних спроб заробити грошей. Як тільки я зрозумів, що жити повним життям, орієнтованої на саморозвиток і радість, можна незалежно від рівня доходів та кількості боргів, я викреслив гроші з розряду необхідних речей. Заробляння грошей з джерела стресу перетворилося на цікаву гру. Я й донині вважаю бізнес веселою грою і знаю, що багато інших підприємців мислять так само.

Дотримання цього шляху нагадує очистку лука. За кожним шаром з'являється новий. На початку мені подобалася свобода, яка стосується вибору власних проектів, тому сторонній контроль завжди був для мене проблемою. Потім я отримував задоволення від можливості укладати взаємовигідні угоди з безліччю людей, використовуючи інтернет. Зараз я відчуваю величезну мотивацію спростити своє життя, щоб більше часу витрачати на нові враження та набуття досвіду.

Що для вас означає мудре інвестування часу і грошей? Які ваші справжні потреби? Усвідомлено чи ви вибирали на що витрачати свої ресурси? Чи відповідають ваші інвестиції вашим поточним цінностям? Або ви є жертвою успадкованих пріоритетів, які абсолютно не надихають вас?

Ви вільні інвестувати свій час та гроші так, як хочете. Ви не зобов'язані слідувати моделі, обраної вашими батьками, особливо якщо знаєте кращий варіант. На перший погляд альтернатива може трохи налякати вас, але така природа вивчення простору за межами зони вашого комфорту.

Якщо ви розумієте, що ви перебуваєте тут помилково, може пора переглянути свої інвестиції часу і грошей. Упевнений, у вас все вийде, як це вийшло у мене, навіть якщо процес переходу займе довгі місяці. Сам факт початку роботи в цьому напрямку може стати потужним мотиватором і нескінченним джерелом енергії.

Не чекайте «трохи пізніше». Це «трохи пізніше» не наступить ніколи.

Немає коментарів:

Дописати коментар